|
www.syrenabielskoklub.fora.pl Forum Bielskiego Klubu Syreniarzy
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aparatos
Starszy Skarpeciarz
Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ligota / Gliwice / Bielsko Płeć: CHŁOP
|
Wysłany: Sob 21:10, 18 Gru 2010 Temat postu: 104 B - BOSTO - poszukuje informacji |
|
|
Witam,
Zapadła decyzje związana z odbudową mojej bosto na prototypowej ramie ( pakietowe drążki skrętne zamiast resorów ) .
Auto będzie odbudowywane jako 104 B !
Dlatego poszukuje wszystkich informacji dotyczących tego prototypu, w internecie jest niewiele informacji .
Jak narazie planuje zakupic troche części blacharskich do żuka i z tego rzeźbić bo z tego , co wiem to na bazie zuka był ten protyp zrobiony.
Pozdrawiam i czekam na jakies info ....
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez aparatos dnia Sob 21:17, 18 Gru 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mariusz
Starszy Skarpeciarz
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 1328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsko-Biała Płeć: CHŁOP
|
Wysłany: Nie 17:01, 19 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
konsultowałeś się z P Wiatrakiem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aparatos
Starszy Skarpeciarz
Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ligota / Gliwice / Bielsko Płeć: CHŁOP
|
Wysłany: Nie 18:35, 19 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Jasne , że tak, przecież wiesz, ale musze do Niego podjchać kiedys z dyktafonem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mariusz
Starszy Skarpeciarz
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 1328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsko-Biała Płeć: CHŁOP
|
Wysłany: Wto 22:41, 21 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
no to wiem ale co on mówił?
że mogło to byc 104B? bo nie pamiętam....
a jak pojedziesz to weź mnie ze sobą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
batagur
administrator
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 452
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsko-Biała - Kobiernice Płeć: CHŁOP
|
Wysłany: Śro 0:04, 22 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
co z żuka potrzebujesz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aparatos
Starszy Skarpeciarz
Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ligota / Gliwice / Bielsko Płeć: CHŁOP
|
Wysłany: Sob 13:06, 05 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
boczne burty z osobowej wersji blaszanki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mariusz
Starszy Skarpeciarz
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 1328
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsko-Biała Płeć: CHŁOP
|
Wysłany: Sob 13:25, 05 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
zadzwoń do bielmotu - miewali tam dużo i nie drogo gratów do min żuka
tel 33 8122791 - poproś o hurtownię
można dzwonić od 7 do 19tej spokojnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek
Starszy Skarpeciarz
Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsko - Biała Płeć: CHŁOP
|
Wysłany: Pon 7:08, 01 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Ja o 104 B ostatnio wyczytałem że wszystkie zostały wyprodukowane w 1971 roku. Może to w czymś pomoże.
A tak w ogóle jak tam postępy przy remoncie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rysiek dnia Pon 7:10, 01 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aparatos
Starszy Skarpeciarz
Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 490
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ligota / Gliwice / Bielsko Płeć: CHŁOP
|
Wysłany: Wto 21:10, 02 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
A gdzie to wyczytałeś? Każda informacja mnie interesuje.
Sprawa z remontem idzie bardzo, ale to bardzo powoli, narazie ograniczyła się do rozebrania auta
Nadal poszukuje jakiś dokładniejszych informacji o pracach nad tym prototypem ....
Co do rocznika to wg. Motonity ( po numerze ) silnik w moim aucie jest 1971 roku.
Czyli to by pasowało.
[/quote]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez aparatos dnia Wto 21:16, 02 Paź 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek
Starszy Skarpeciarz
Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bielsko - Biała Płeć: CHŁOP
|
Wysłany: Wto 22:30, 02 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Mam taka książkę "Historia polskiej motoryzacji". Była krótka wzmianka. Napiszę ci to co tam jest: "Syreny powstawały również w innych wersjach nadwozia. W 1968 roku na bazie syreny 104 zbudowano odmiany pick up i furgon. Oba modele cieszyły się sporym zainteresowaniem wśród nabywców, mimo to konstruktorzy musieli zawiesić prace nad ich tworzeniem ze względu na brak środków finansowych. Prace wznowiono dopiero w 1971 roku kiedy to powstała pierwsza syrena bosto (nazwa była skrótem od bielski osobowo-towarowy samochód)"
105 zaczęto produkować dopiero od połowy 1972 roku więc to musiały być 104B. Jest jeszcze zdjęcie na innej stronie z takim opisem "Montaż syreny bosto, dawne Zakłady Metalowe przy ulicy Komorowickiej w Bielsku-Białej". Przed zakładem stoi 20 syren 104 Bosto, także wygląda na to że twoja nie była jedynym egzemplarzem.
W książce znalazłem co prawda parę błędów ale zdjęcie jest i wydaje mi się że na internecie też coś podobnego czytałem. Jak znajdę coś jeszcze to prześlę ci linka
To jest z wikipedii: "Pierwsze próby stworzenia samochodu dostawczego na bazie Syreny podjęto w 1968. Skonstruowano wtedy pick-upa i furgon na bazie Syreny 104. Konstruktorami obu tych samochodów byli inżynierowie FSO Czesław Piechur i Stanisław Łukasiewicz. Pomimo dużego zainteresowania nie znaleziono środków potrzebnych do kontynuacji prac. Ostatecznie decyzja o budowie samochodów zapadła w 1971 roku(...) Syrena Bosto przeznaczona była do przewozu czterech osób i 200 kg bagażu[1]. Do budowy prototypu wykorzystano przednią część nadwozia Syreny 104, tylna część ładunkowa była zaś zupełnie nową konstrukcją. Główną zmianą była łamana oś tylna (dla obniżenia poziomu podłogi) oraz dwa piórowe resory podłużne, w miejsce jednego poprzecznego. Zmiana układu tylnego zawieszenia wymusiła przedłużenie tylnej części ramy samochodu[1]. Dostęp do części użytkowej odbywał się poprzez duże, dwuskrzydłowe, przeszklone drzwi[1]. Miejsc na koło zapasowe zostało wydzielone na specjalnym stelażu na dachu pojazdu[1]. W późniejszych latach pojazd zmodernizowano, używając do jego produkcji podzespołów Syreny 105, w tym systemu otwierania drzwi".
Tutaj masz jeszcze więcej informacji:
[link widoczny dla zalogowanych]
według tego zbudowano 31 syren 104 B w czterech odmianach. Kolejne strony:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] - tu są nawet zdjęcia
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rysiek dnia Wto 22:59, 02 Paź 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|